czwartek, 2 maja 2013

Zaniedbałam bloga.


Powodów jest kilka jak zwykle.
Po pierwsze całkiem ładna pogoda więc spędzałyśmy z córką czas na podwórku, po drugie wciągnęłam się w czytanie więc poza czasami czytaniem blogów czytałam książki. w ostatnich kilku dniach były to dwie książki.





Pierwszą książką była "Miłość i jej następstwa"


Dżidda, Arabia Saudyjska, rok 1989. W kraju ,gdzie rządzi surowe prawo szariatu młody Naser, emigrant z ogarniętej wojną Erytrei, przeżywa niewiarygodną przygodę: spotyka dzięwczynę, która wyznaje mu płomienną miłość. Ciężko doświadczony przez życie, samotny i spragniony uczucia, ulega nieznajomej, wspólnie z nią opracowując szereg forteli, które wbrew zakazom stróżów islamnskiej czystości, umożliwią im kontaktowanie się pod samym nosem budzącej powszechny postrach saudyjskiej policji religijnej. W miarę jak miłość dwojga kochanków rozkwita i dojrzewa, budzi się w nich pragnienie wspólnego życia w miejscu ,gdzie oboje mogliby cieszyć się jednakową wolnością. Czy cena , jaką przyjdzię im zapłacić za szansę spełnienia swoich marzeń,okaże się zbyt wysoka? Książke napisał Sulaiman Addonia.

Książka mnie wciągnęła i bardzo mi się podobała, natomiast byłam w szoku jak czytałam ,że tam kobiety chodzą od stóp do głów ubrane na czarno i całkiem są zakryte, bo tak nakazuje ich religia. Mieszkania są podzielone na część męską i żeńską i goście są przyjmowani osobno w osobnych salonach mężczyzni i w osobnych kobiety. Poza tym mężczyzni jeśli nie są żonaci to chodzą rezem za rękę pod rękę tak jak para, I sypiają razem również jak para. A jeśli związałby się z kobietą i polisja religijna dowiedziała by się o tym to mogliby zostać ukamienowani, lub jeszcze gorzej zabici przez ścięcie. Dla mnie to był szok , że gdzieś na świecie coś takiego się dzieje. Nie mówiąc o wymuszonych małżeństwach o których również jest mowa w drugiej książce. Uważam , że warto przeczytać tą książkę, i dowiedzieć się co dzieje się w innych krajach. Daje dużo do myślenia, że ja jako kobieta mam w związku coś do powiedzenia, mam swoje zdanie, mogę ubierać się jak chcę nie muszę zakrywać sie cała, i mogę sobie wybrać partnera  którego pokocham i z którym będę. Nasze życie wogóle inaczej wygląda.
Książka druga jest o wymuszonych małżeństwach, o przemocy domowej, jest to zbiór historii kilku kobiet i mężczyzn którzy zostali zmuszeni do małżeństwa z nieznaną osobą , o przemocy i o tym do czego rodzina jest zdolna w imię własnego honoru , czyli do zamordowania córki, lub syna ponieważ zniszczyli honor rodziny. Książkę "Córki hańby" napisała Jasvinder Sanghera kobieta która przeszła to samo czyli zmuszenie do małżeństwa i przemoc natomiast ona uciekła i stara się teraz pomagać kobietom i mężczyznom które przeżyły to samo co ona. Książka ciekawa i warta przeczytania.Polecam.


Powód trzeci przyjazd męża na kilka dni dlatego też czas spędzałyśmy z nim, i na bloga nie było czasu, a mąż przyjeżdża znów za tydzień na weekend ponieważ zmienił pracę razem z moim tatą, bratem, i wujkami więc będą co dwa tygodnie przyjeżdżać na weekendy. Więc mąż będzie miał czasem czwartki i piątki wolne więc przyjedzie na weekendy. Będzie częściej a krócej w domu.


Pozdrawiam pa pa. Niedługo postaram się zrobić projekt denko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz